ÖĞRENCİ İZNİ (MUHACERET) ALABİLMEK İÇİN YAPILMASI GEREKEN ADIMLAR
1. Ders kayıt işlemlerinizi yaptırdıktan sonra www.icisleri.gov.ct.tr adresine girip ana menüde bulunan “Online İşlemler” menüsünden “Öğrenci İzinleri” link’ine basarak Muhaceret sistemine kayıt işlemlerini başlatınız.
a. İlk kez kayıt yaptıracak öğrenciler burada bulunan “Yeni Kayıt” butonuna basıp gerekli bilgileri doldurduktan sonra kendilerine e-posta ve/veya SMS yolu ile gelecek olan kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapabilirsiniz.
b. Daha önce kayıt yaptıran öğrenciler burada bulunan “Giriş” butonuna basıp önceden almış oldukları kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapabilirler.
2. Sisteme giriş yaptıktan sonra buradaki adımları takip ederek yapılması gerekli olan işlemleri yapmaları gerekmektedir.
3. Muhaceret sisteminden Yabancı Kayıt Numarası (YKN) almayı unutmayınız ve bu numarayı kaybetmeyiniz. Devlet dairelerinde yapılacak olan tüm işlemlerde YKN numarası ile yapılacağından gerekli olacaktır.
4. Sağlık raporu için gerekli adımları yapınız.
a. Geçerli bir sağlık raporunuz varsa “Geçerli Bir Sağlık Raporum Var” seçeneğini seçiniz.
i. Üniversitenizin bağlı olduğu ilçe hastanesine gidiniz.
ii. Öğrenci izinleri bölümünden raporunuzu doğrulatınız.
iii. Sağlık Rapor harcınızı sistem üzerinden ödeyiniz.
b. Geçerli bir sağlık raporunuz yoksa “Geçerli Bir Sağlık Raporum Yok” seçeneğini seçiniz.
i. Laboratuvar harcınızı sistem üzerinden ödeyiniz.
ii. Sistemde size ismi ve adresi belirtilen laboratuvarda sağlık testlerinizi yaptırınız.
5. Sağlık raporu sonucuna göre muhaceret harç ödemesini sistem üzerinden online ödeme olarak yapabilirsiniz.
6. Sistem öğrenci izninizin hazır olduğunu gösteriyorsa, öğrenci izin belgenizi almak için kayıtlı olduğunuz üniversitenizin öğrenci işlerinden alabilirsiniz.
* Üniversitemizde öğrenim görecek olan TC uyruklu öğrenciler, Türkiye Cumhuriyeti Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun desteklerinden yararlanabilmektedir.
KKTC Sağlık Bakanlığı’nın kararı ile 2005-2006 öğretim yılından itibaren KKTC üniversitelerinde öğrenim görecek TC uyruklu öğrencilerin ilk kayıt işlemlerinde sağlık raporlarını ibraz etmeleri istenmektedir. KKTC’de 3 aydan fazla ikamet edecek olan TC Vatandaşlarının ülkeye pasaportla giriş yapmaları ve öğrenci ikamet izni almaları gerekmektedir. Öğrenci ikamet izni başvurusu KKTC İçişleri Bakanlığı’na online olarak yapılmakta; başvuru için sağlık sigortası zorunluluğu bulunmaktadır.
Sağlık sigortası ödemeleri ikamet izni başvurusu aşamasında şahsen yapılmaktadır (üniversiteye prim ödemesi yapılmamaktadır).
KKTC’de yürürlükte bulunan mevzuata göre, geçici sakin olarak bulunan bütün yabancı uyruklu öğrencilerin kayıt işlemleri için sağlık raporlarını ibraz etmeleri gerekmektedir. Yabancı öğrenci TC Sağlık Bakanlığına bağlı tam teşekküllü ihtisas veya üniversite hastanelerinden alınan ve tüberküloz için akciğer skopisi veya akciğer grafisi ile HIV-HCV-HBSAG-RPR tetkiklerini içeren orijinal laboratuvar tetkik sonucunu (rapor ve/veya laboratuvar tetkik sonucunun tarihinin iki aydan eski olmaması kaydıyla) Öğrenci Otomasyon Sistemine yükleyecektir. Öğrenci Otomasyon Sistemine yüklenen rapor/tetkik sonucu, KKTC Sağlık Bakanlığı’nün yürürlükte bulunan Sağlık Kurumları Ücretler Tarifesi Tüzüğünde belirtilen tek hekim ücreti üzerinden onaylanacaktır. Ancak Bakanlığın, sunulan rapordaki pozitif sonuçlar nedeniyle ilave tetkik isteyeceği durumlarda öğrenci, Sağlık Kurumları Ücretler Tarifesi Tüzüğünde düzenlenen ücret tarifesine göre tam ücret ödeyecektir.
Sağlık raporu olmayan ya da rapor tarihi iki ayı geçen öğrenciler, KKTC’de sağlık raporu alabilmek için Öğrenci İzinleri Otomasyon Sistemi üzerinden işlem yapacaktır. Üniversitemize kayıt yaptıran, öğrenimine devam eden ve öğrenci ikamet izni alacak olan TC ve diğer ülke uyruklu her öğrenci 8/2012 sayılı Sağlık Fonu Yasası kapsamında sağlık sigortası için asgari ücretin %10'nu kadar ödemeyi, Öğrenci İkamet İzinleri Otomasyon Sistemi üzerinden Kooperatif Merkez Bankası’na ait sanal post vasıtası ile KKTC Sağlık Bakanlığı hesabına yatıracak ve yatırma işlemi tamamlandıktan sonra Sistem öğrenciyi bir sonraki aşamaya yönlendirecektir. KKTC Sağlık Fonu Yasası kapsamında prim ödeyen TC ve diğer ülke uyruklu öğrenciler primi ödenen yıl için kamu sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler. Söz konusu primi ödemeyen öğrenciler kamu sağlık kurumlarına başvurduklarında kendi olanakları ile tam ücret tarifelerine tabi olurlar ve tedavi gördükleri kuruma gerekli ödemeyi yaparlar. Ayrıntılı bilgi için ikamet izni başvurusu konusunda KKTC İçişleri Bakanlığı’na, sağlık sigortası ve sağlık raporu konusunda KKTC Sağlık Bakanlığı’na, üniversitelerin tabi olduğu kurallarla ilgili olarak KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na başvurulabilir.
Sağlık raporunun aslı muhaceret işlemleri için de gereklidir. Muhaceret işlemleri için öğrencilerin ülkeye pasaport ile giriş yapması gerekmektedir. Öğrenciler üniversiteye kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra, üniversiteden alacakları öğrenci belgesi ile pasaport başvuru işlemlerinde öğrencilere uygulanan haklardan yararlanabileceklerdir.